Kosmetyki Revitol

KOSMETYKI NATURALNE

Ćwiczenia na cellulit

Każdemu zależy, aby nasze ciało zawsze było piękne, jędrne i smukłe. Niestety, często mamy problemy z cellulitem. Może on się pojawić już w wieku 16 lat i to nawet u osób szczupłych. Cellulit dotyczy w większości przypadków pośladków, brzucha i ud. W walce z nim koniecznie trzeba postawić na gimnastykę. Program ćwiczeń na cellulit potrafi zwalczyć go w sposób, jakiego kremy nigdy nie osiągną. Preparaty mogą dokonać zmian w strukturze skóry, ale problem będzie stale powracał. Ćwiczenia dają efekty w głębokich warstwach skóry, w miejscach, do których kremy nie potrafią dosięgnąć.

Przede wszystkim ważny jest sam ruch. Powinnyśmy ruszać się jak najwięcej, pobudzając w ten sposób układ limfatyczny, mięśnie, stymulując produkcję włókien kolagenowych oraz elastyny. To wszystko powoduje, że nasze ciało wygląda tylko lepiej. Do wyboru mamy wiele alternatyw – jazda na rowerze, pływanie, szybki spacer.

Jeżeli już zdecydujemy się na specjalistyczne ćwiczenia rzeźbiące konkretne partie, to nie musimy od razu biec do klubu fitness, tylko możemy w domu próbować. Wystarczy silna wola i chęci. Ćwiczenia dobieramy w zależności od naszej sprawności fizycznej i tego jakie tempo chcemy sobie narzucić. Nie ma sensu od początku się katować, po to by po paru dniach zrezygnować. Najlepiej małymi kroczkami – z dnia na dzień wydłużać trening, dodawać nowe ćwiczenie. Ważne, by wszystko było wykonywane starannie i dokładnie.

Najlepiej ćwiczyć po czterdzieści minut trzy razy w ciągu tygodnia. Wybierać sobie dni najodpowiedniejsze do tego. Po dwudziestu minutach robić sobie krótką przerwę na uzupełnienie płynów i odsapnięcie. Powinno się wykonywać ćwiczenia uaktywniające te partie mięśni, w okolicach których pojawiają się pomarańczowe plamy. Na przykład brzuszki, pompki, skłony czy przysiady. Doskonałym ćwiczeniem jest kręcenie hula-hopem. Rzeźbi pięknie talię. Do tego możemy jeszcze dołożyć wymachy nogami do przodu oraz rowerek leżąc na plecach.

Oto kilka z przykładowych ćwiczeń:

  1. Klęcząc na kolanach, oprzeć się rękoma na podłodze i powoli unosić na zmianę nogę lewa i prawą, przytrzymując ją w górze ok. 4 sek. Serie powtórzyć 10 razy.
  2. Jeśli chcemy zadbać o partie ramion, stańmy w lekkim rozkroku. W ręku należy trzymać ciężarki (ok. 0,5 kg) i zamiennie unosić rękę prawą i lewą przed siebie. Całość powtórzyć ok. 10 razy.
  3. Skupiając się na partiach ud, najlepiej położyć się np. na lewym boku, zgiąć lewą nogę, prawą wyprostować. Teraz należy powoli unosić prawą nogę i powoli opuszczać. Czynność powtórzyć ok. 7 razy. Po wykonanej serii zmienić stronę na prawy bok.
  4. Połóż się na plecach, oprzyj stopy na piłce balansowej, ręce rozłóż szeroko na podłodze. Unieś biodra, przez 20–30 sekund wykonuj lekkie ruchy bioder w górę i w dół.
  5. Stań na lewej nodze, opierając jednocześnie lewą rękę na oparciu krzesła. Kolano powinno być lekko ugięte, ramiona rozluźnione. Powoli unoś i opuszczaj w bok wyprostowaną prawą nogę. Trzymaj się prosto, patrz przed siebie. Powtórz dziesięć razy, potem zmień nogę.

Bardzo dobrze kiedy ćwiczenia łączymy ze zdrową dietą. Wtedy najszybciej widać efekty naszej pracy nad sobą. Już nawet po paru tygodniach. Ogranicz spożycie potraw bogatych w tłuszcze nasycone, zastąp je roślinnymi odpowiednikami. Poprawi się nie tylko nasz wygląd, ale także samopoczucie i zdrowie.

Kanały płatności